جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دستگاه پرداخت کاری برنج جزو تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای پرداختکاری فلزات است، از این رو کسب اطلاعات در رابطه با ویژگی های فنی و کاربردی آن بسیار ضروری است. برنج نسبت به سایر فلزات ویژگی های خاص تری دارد، برای همین امر دستگاه هایی مخصوص پرداختکاری آنها تولید شده اند که بالاترین کارایی و کمترین میزان آسیب به فلز را دارند.

دستگاه پرداختکاری فلزات

حضور فلزات و محصولات تولید شده از آنها، جزو ضرورت های زندگی امروزی به شمار می رود، اما این موضوع در رابطه با تمامی کالاهای فلزی صدق نمی کند، بلکه برخی از محصولات جنبه زیبایی و تزئینی نیز دارند. تنوع در تولید دستگاه های پرداختکاری به منظور رفع نیاز صنعتگران صورت می پذیرد، چرا که فلزات بسیار مختلفی در جریان فعالیت های صنعتی حضور دارند و هر یک دارای روش های خاص پرداختکاری هستند.

نمی توان فولاد و استیل را به یک شکل پرداخت نمود، به همین خاطر است که دسته بندی های خاصی برای دستگاه های پرداختکاری به وجود آمده است. فلز برنج نیز از این قاعده پیروی می کند و دستگاه ها و روش های خاص خود را برای پرداختکاری دارد.

دستگاه پرداختکاری برنج

کاربرد فلز برنج در صنایع

برنج جزو قدیمی ترین فلزاتی است که توسط انسان کشف و استفاده شده است، اما امروزه بکارگیری آن در تولید ظروف به حداقل خود رسیده و فلزات دیگری جایگزین آن شده اند؛ امروزه برنج برای تولید وسایل تزئینی، کالاهای روشنایی و دکوراسیون های مجلل مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید وسایل روشنایی

لوسترهای برنجی جزو محبوبترین و پرفروشترین محصولات روشنایی هستند که زیبایی بی نظیری دارند و موجب ایجاد جلوه ای خاص در محیط می شوند؛ شکل خاص و براق این محصولات اصلی ترین دلیلی است که مشتریان را به سمت و سوی خرید آنها می کشاند. در جریان تولید محصولات برنجی، پرداختکاری انجام می شود؛ این پرداختکاری باعث به وجود آمدن سطح براق و زیبای محصولات برنجی می شود.

تولید کالاهای تزئینی

بسیاری از محصولات تولید شده از جنس برنج، صرفا جنبه تزئینی دارند؛ برای مثال می توان به ظروف برنجی، مجسمه ها و محصولاتی از این قبیل اشاره داشت. اگر این کالاها در لحاظ ظاهری ضعفی داشته باشند، مشتری تمایلی برای خرید آنها نشان نخواهد داد و این موضوع به ضرر و زیان برای تولید کننده منتهی خواهد شد. برای پیشگیری از این مسئله، کالاهای برنجی با دستگاه های مخصوص پرداختکاری می شوند تا هرگونه نقص، برآمدگی، فرورفتگی و عیوب در آنها رفع شود و به بهترین شکل در اختیار مشتریان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  دستگاه پرداختکاری فلزات

دستگاه پرداختکاری برنج

ساخت شیرآلات و لوازم فنی

سهم بزرگی از شیرآلات، اتصالات و لوازم فنی امروزه، از جنس برنج هستند، زیرا این فلز طول عمر و مقاومت بسیار زیادی دارد و برای این نوع مصارف ایده آل است؛ اتصالات و شیرآلات محصولاتی هستند که باید در ابعاد، اندازه ها و شکل های خاصی تولید شوند، به همین خاطر دقت و ظرافت در فرایند تولید آنها بسیار مهم است. اگر اتصالات برنجی دارای کمترین ایراد و یا برآمدگی باشند، اماکن استفاده از آنها وجود ندارد و موجب زیان کسب و کار می شوند.

پرداختکاری برنج

موارد گفته شده تنها بخشی از کاربردهای برنج است و این فلز بطور گسترده ای در فعالیت های صنعتی حضور دارد؛ با در نظر گرفتن این موارد لازم است دستگاه های پرداختکاری مخصوص آن نیز تهیه و به کار گرفته شوند. در صورتی که نیاز بیشتری به اطلاعات درباره پرداختکاری فلزات دارید، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دستگاه پرداختکاری فلزات

نحوه پرداختکاری برنج

اغلب برای پرداختکاری محصولات برنجی، از گیلانس ها استفاده می کنند؛ گیلانس یکی از تجهیزات پرداختکاری است که از جنس پارچه لی، کتان، کنف و… تولید می شود و شرایط لازم برای پرداخت را فراهم می کند. گیلانس ها انواع مختلفی دارند و انتخاب آنها به شرایط کسب و کار شما و همینطور محصول مدنظر بستگی دارد؛ برای مثال در صورتی که می خواهید پرداختکاری دقیق و ظریفی داشته باشید، از گیلانس های هزارلای ملایم و یا پشمی استفاده نمایید.

پرداختکاری برنج

گیلانس ها را بر اساس میزان سختی و کاربرد دسته بندی می کنند، نحوه تشخیص آنها نیز بر اساس رنگ های گیلانس است، برای مثال در ادامه به معرفی چند نمونه از گیلانس ها پرداخته ایم:

بیشتر بخوانید  دستگاه پرداختکاری خرطومی

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با گیلانس ها و کاربرد هر یک دارید، مقاله فروش مواد اولیه سنگ برش و سایش را بخوانید…

پرداختکاری فلزات

شروع فرایند پرداختکاری برنج

با توضیحات گفته شده دریافتیم که برای پرداختکاری برنج به گیلانس های مناسب نیاز داریم، اما این تنها نیاز کار نیست، بلکه می بایست نسبت به تهیه سنباده های مناسب، چسب و نمد نیز اقدام نماییم. محصولات معرفی شده همگی جزو مواد اولیه اصلی فرایند پرداختکاری هستند و نمونه های درجه یک و کاربردی آنها توسط فروشگاه لوازم پرداختکاری تهران پولیش عرضه می شوند.

به منظور پرداختکاری لازم است قطعه و یا محصول مدنظر در حالت ساکنی قرار داده شود، زیرا هرگونه جابجایی و تغییر موقعیت در قطعه می تواند موجب آسیب و یا خراب شدن کار شود؛ به منظور تثبیت شدن قطعه، اهرم هایی در دستگاه پرداختکاری برنج تعبیه شده اند که توسط اپراتور قابلیت کنترل و تنظیم دارند، بدین ترتیب به سادگی می توان محصول را در یک موقعیت دلخواه نگه داشت و پرداختکاری را شروع کرد.

لازم است تا پودر سنباده بر روی گیلانس ها قرار گیرد، اما چگونه می توان ماده ای با خاصیت پودری را بر روی گیلانس های پارچه ای نگه داشت؟

برای این کار می بایست از چسب های مخصوص استفاده نماییم؛ گیلانس به این نوع چسب ها آغشته می شود و پس از آن پودر بر روی آن قرار می گیرد، بدین ترتیب برخوردهای شدید و مداوم گیلانس و قطعه با یکدیگر موجب جدا شدن پودر نخواهد شد. پودرها عمل سایش و خوردگی را به بهترین شکل انجام می دهند، در نتیجه قسمت های مدنظر، خط و خطوط، بخش های آسیب دیده قطعه و یا برآمدگی ها همگی از بین می روند و سطحی یک دست و هموار به وجود می آید.

پرداختکاری فلزات

قیمت خرید دستگاه پرداختکاری برنج

با توجه به نیاز بالای صنایع به دستگاه های پرداختکاری، قیمت و کیفیت به مهمترین فاکتورها تبدیل شده اند؛ در صورتی که دستگاه و تجهیزات مورد نیاز برای کسب و کارها، با هزینه های کمتری تهیه شوند، بهره اقتصادی بیشتری را به همراه می آورند، این موضوع در رابطه با کسب و کارهای نوپا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فروشگاه تهران پولیش محصولات خود را با ضمانت اصالت، کیفیت و سلامت به مشتریان عرضه می نماید، علاوه بر آن خدمات بی نظیری را نیز در رابطه با تامین مواد اولیه کار ارائه می کند؛ در رابطه با قیمت نیز تهران پولیش شرایط بهتری نسبت به سایرین دارد، زیرا محصولات بی واسطه به فروش می رسند و ارزش افزوده کمتری دارند.

پیشنهاد می شود بخوانید…

پودر سنگ سنباده چیست؟

آشنایی با نمد پرداختکاری و کاربردهای آن

خرید و فروش پودر سنباده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *