جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش های نگهداری از سنباده نواری

سنباده های نواری از پر استفاده ترین ابزار آلات به شمار می آیند که هر شخص یکی از آن ها در داخل جعبه ابزار خود دارد. اگر با روش های نگهداری از سنباده نواری آشنا نیستید، این مطلب را از دست ندهید. تهران پولیش به شما یاری می دهد تا به درستی با شیوه های نگهداری و محافظت از سنباده نواری آشنا شوید. با ما همراه باشید.

روش های نگهداری از سنباده نواری
روش های نگهداری از سنباده نواری با تهران پولیش

چه شرایطی برای نگهداری از سنباده های نواری نیاز است؟

دما و رطوبت از مهم ترین عواملی هستند که تاثیر چشم گیری بر روی کارکرد و عملکرد سنباده های نواری دارند. نگهداری نادرست از سنباده های نواری می تواند طول عمر آن ها را تا 70 درصد کاهش دهد.

تاثیر رطوبت

لازم است بدانید که پارچه پشت سنباده و نوع رزین آن نسبت به تغییرات آب و هوایی محیط نگهداری سنباده نواری، حساسیت چشم گیری دارند. ار این رو امکان دارد که به نسبت میزان رطوبت موجود در هوا خشک و شکننده و یا نم دار و مرطوب شوند.

نوسانات شرایط محیطی می تواند آسیب جدی به رزین سنباده های نواری وارد کند. رطوبت شدید این امکان را به وجود می آورد تا ساختار برخی از چسب ها خمیری شکل شود. به همین خاطر در زمان استفاده از سنباده های نواری و کشیدن آن بر روی قطعه، سریع پر می شوند. هم چنین این امکان وجود دارد که دانه های سنباده نواری دچار ریزش شوند.

بیشتر بخوانید  قیمت سنباده نواری

تاثیر خشکی

در صورتی که محل نگهداری سنباده های نواری بیش از اندازه خشک باشد، سنباده ترد و شکننده شده و شکل و ظاهر اولیه خود را از دست می دهد. مناسب ترین دما برای نگهداری از سنباده های نواری بین 18 تا 26 درجه سانتی گراد می باشد. همین طور رطوبت محیط نگهداری از سنباده های نواری باید بین 35، 45 و 50 باشد.

با در نظر گرفتن بسته بندی سنباده های نواری باید از دیوار های نم دار و یا زمین سرد که امکان دارد رطوبت را به خود جذب کنند، دور باشند.

شرایط محل نگهداری سنباده های نواری

محلی که برای نگهداری از سنباده های نواری مشخص کرده اید، نباید نزدیک به منبع گرما باشد. این منابع گرما شامل رادیاتور ها، لوله انتقال آب گرم و… می باشد. سنباده های نواری که از داخل بسته بندی خارج شده اند، به دور سیلندر آویزان می شوند. اما تحت هیچ شرایطی نباشد سنباده های نواری را به میخ و یا لوله آویزان کنید. چرا که باعث می شود پشت سنباده از محل آویزان شده ترک برداشته و دانه های سنباده ریزش پیدا کنند.

اهمیت نگهداری سنباده های نواری عریض در صنایع چوب

اهمیت نگهداری از سنباده های نواری به خصوص سنباده های نواری عریض که در صنایع چوب مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به سایر سنباده های نواری دیگر، بیش تر می باشد.

چرا که برخی از افراد تصور می کنند که سنباده های نواری نسبت به باران، گرما، سرما و سایر تغییرات محیطی، نفوذ ناپذیر می باشند. در صورتی که این طور نیست.

در بسیاری از کارخانه ها، محلی مناسب و کاملا جدا برای انبار و نگهداری از سنباده های نواری وجود ندارد و بیش تر کارخانه های تولید کننده سنباده نواری، فاقد شرایط ایده آل و مناسب برای نگهداری سنباده های نواری می باشند.

بیشتر بخوانید  فروش آنلاین پودر سنباده با قیمت مناسب

اتاق هایی که دارای تهویه مناسب هستند، بهترین گزینه و پیشنهاد برای کارخانه هایی هستند که از سنباده های نواری استفاده می کنند. در صورتی که نیاز دارید تا از سنباده های نواری برای مدتی طولانی نگهداری کنید، به شما توصیه می کنیم که آن ها را از بسته بندی اصلی خود خارج نکنید. بلکه به صورت ایستاده و در قفسه آن ها را چیدمان کرده و نگهداری نمایید.

شرایط نگهداری از سنباده های نواری با تغییر فصل

در زمان تغییر فصل و برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف برای سنباده های نواری، بهتر است شرایط محل نگهداری سنباده های نواری با در نظر گرفتن تغییر فصول، تغییر پیدا کند.

در زمان تغییر فصول، زمان کافی برای سنباده های نواری جهت تطبیق آن ها با شرایط جدید مهیا نمی شود. به همین خاطر کارایی سنباده های نواری، تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

زمانی که رطوبت محیط نگهداری سنباده های نواری افزایش پیدا کند، نم موجود در آن ها بیش تر شده و به دلیل از دست رفتن کیفیت چسب، کارایی و بازدهی سنباده نواری کم خواهد شد.

لازم است بدانید که سنباده های نواری که از چسب تهیه شده اند با 50 الی 100 درصد کاهش بازدهی و سنباده های نواری که با رزین تهیه شده اند تا 25 درصد کاهش کارایی خواهند داشت.

در صورتی که سنباده های نواری برای مدتی طولانی در معرض رطوبت هوا قرار بگیرند، علاوه بر این که کارایی خود را از دست می دهند، پارچه، کاغذ و فیبر استفاده شده در ساخت آن ها نیز تغییر شکل داده و قسمت ساینده سنباده های نواری به سمت بالا خم می شوند. در این حالت اصطلاحا می گویند که سنباده حالت مقعر پیدا کرده است.

رطوبت کم و یا خشکی بیش از اندازه محیط نگهداری سنباده های نواری باعث خم شدن سنباده به سمت داخل و زبر خواهد شد. که اصطلاحا به آن نیز حالت محدب گفته می شود.

روش های نگهداری از سنباده نواری
شرایط و روش های نگهداری از سنباده نواری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *