جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات ایمنی استفاده از سنباده نواری

لازم است بدانید که استفاده از ابزار آلاتی مانند سنباده نواری، نیاز به رعایت نکاتی دارد. در غیر این صورت علاوه بر آسیب وارد شدن به دستگاه، به اپراتور و همین طور قطعه نیز آسیب وارد خواهد شد. نکات ایمنی استفاده از سنباده نواری به شما کمک خواهد کرد تا به صورت تخصصی، مانند یک کاربر حرفه ای از دستگاه خود استفاده کنید.

سنباده نواری چیست؟

سنباده نواری در واقع جزو ابزار آلاتی پر استفاده به شمار می آید که از آن در جهت پلیسه گیری و یا پرداخت کاری استفاده می گردد. سنباده های نواری نقش چشم گیری در صنایع مختلف مانند کابینت سازی، ساخت شیرآلات و… دارند.

این محصول با کاربری آسانی که دارد، توانسته است جایگاه ویژه ای را در کارگاه های صنعتی از آن خود کند. همین طور توانسته است تا در کم ترین زمان سنگ های ساینده کارگاهی را از میدان به در کرده و در بین کاربران محبوبیت خاصی را به دست آورد.

نکاتی در رابطه با چسباندن سنباده نواری

برای چسباندن سنباده های نواری باید 10 نکته کلیدی را در نظر بگیرید. هنگامی که دو سر سنباده نواری به یکدیگر چسبانده می شوند و یا اتصال پیدا می کنند، می خواهیم که آن را به شکل یک تسمه به دور محور یک الکتروموتور و یک فولی هرزگرد دوران کند. در این صورت عملیات سنباده زنی به وسیله تسمه انجام می پذیرد. در ادامه این نکات را برای شما شرح داده ایم.

  1. حتما در زمان استفاده از سنباده های نواری به جنس دانه های آن توجه کنید. بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که جنس دانه های آن ها از اکسید آلومینیوم، زیرکونیوم، سرامیک و سیلیکون باشد.
بیشتر بخوانید  انتخاب بهترین سنباده برای کار
نکات ایمنی استفاده از سنباده نواری
نکات ایمنی استفاده از سنباده نواری با تهران پولیش
  1. گرید دانه های به کار گرفته شده بر روی سنباده های نواری را بررسی کنید. (درجه زبری)
  2. جنس کاغذ، پارچه و یا پلی استر سنباده های نواری، تاثیری مستقیم و چشم گیر بر نوع فرآیند چسباندن و اتصال دارد.
  3. طول و عرض مناسب را انتخاب کنید. چرا که عرض زیاد منجر به افزایش سطح تماس با قطعه شده و امکان دارد که به آن آسیب وارد کند.
  4. حتما جنس قطعه ای که می خواهید آن را صیقل دهید، مشخص نمایید.
  5. در زمان استفاده از سنباده های نواری، حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.
  6. سنباده های نواری مورد نیاز خود را از برندی شناخته شده و معتبر خریداری کنید. در این زمینه می توانید از مشاورین تهران پولیش کمک بگیرید.
  7. زاویه برش دو سر سنباده نواری را در نظر بگیرید.
  8. نوار اتصال دهنده مناسب را خریداری کنید. توجه داشته باشید که این نوار از جنس پی وی سی می باشد و در 4 رنگ سفید، قرمز، سبز و آبی در بازار موجود است که هر کدام کارایی و کاربرد مختص به خود را دارند.
  9. چسب اتصال دهنده سنباده نواری یک چسب دو جزیی است که در زمان چسباندن سنباده های نواری مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب مقاومت چشمگیری در برای کشش و حرارت از خود نشان می دهد.

چگونه با رعایت نکات ایمنی از سنباده های نواری استفاده کنیم؟

سنباده های نواری مانند سایر محصولات کارگاهی در دسته محصولات ایمن به شمار می آیند. اما به هر حال لازم است برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار و غیر قابل جبران، نکات ایمنی استفاده از آن ها را به خوبی بدانید.

  1. از مهم ترین نکاتی که باید در زمان استفاده از سنباده های نواری به آن توجه کنید، استفاده از محافظ گوش می باشد. چرا که در زمان استفاده از دستگاه، صدای زیادی تولید شده و امکان دارد که به شنوایی شما آسیب بزند.
  2. در زمان کار با سنباده های نواری، حتما از ماسک های مخصوص گرد و غبار استفاده کنید. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از دستگاه سنباده نواری، گرد و غبار زیادی تولید شده و عدم استفاده از ماسک می تواند به ریه، حلق و مجاری تنفسی آسیب وارد کند.
  3. در صورتی که تصمیم دارید نوار دستگاه را تعویض کنید و یا کیسه آغال آن را تخلیه کنید، بهتر است از عدم اتصال سیم و دو شاخه دستگاه به پریز برق اطمینان خاطر کسب کنید.
  4. حتما پیش از این که از دستگاه سنباده نواری برای سنباده زنی قطعه های فلزی استفاده کنید، به این نکته توجه داشته باشید که کیسه آشغال دستگاه از هر گونه براده چوب خالی باشد. چرا که سنباده زنی قطعات فلزی ایجاد جرقه نموده و جرقه ها در کنار براده های چوب می توانند حادثه ساز شوند.
  5. پس از این که دستگاه سنباده نواری را روشن کنید، حتما مطمئن شوید که به پریز برق متصل باشد. در غیر این صورت امکان دارد که پس از متصل نمودن سیم و دو شاخه دستگاه به پریز، مشکلات زیادی برای کاربر به وجود آورد.
  6. سنباده های نواری در زمان استفاده، فشار بسیار زیادی را به قطعه وارد می کنند. به همین خاطر باید پیش از این که دستگاه را بر روی قطعه در جهت سنباده زنی قرار دهید، به خوبی آن را در جای خود محکم کنید.
  7. در زمان کار با قطعه های چوبی، به این موضوع دقت داشته باشید که سنباده های نواری مقداری زیادی را چوب را از روی قطعه بر می دارند. اگر قطعه مورد نظر شما از ظرافت خاصی برخوردار است بهتر است توجهات لازم را نسبت به انتخاب زبری سنباده نواری به عمل بیاورید.
  8. در صورتی که یک قطعه چوبی ظریف را در کنار قطعه چوبی قوی می خواهید سنباده بزنید، بهتر است سرعت دستگاه را بر روی کم تنظیم کنید و مرز میان چوب سخت و ظریف را مشخص نمایید. در این صورت می توانید در زمان نزدیک فشار دست خود و دستگاه را کنترل کنید.
بیشتر بخوانید  ابعاد سنباده نواری
نکات ایمنی استفاده از سنباده نواری
آشنایی با نکات ایمنی استفاده از سنباده نواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *