جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گاهی مواقع تولید کنندگان برای ایجاد پوشش بر روی محصولات خود، از مواد اولیه متفاوتی استفاده می کنند؛ پوشش های پودری سنباده ای دقیقا جزو این مواد هستند که سطح زبری دارند و شباهت بسیار بالای آنها به سنباده باعث شده است با پسوند سنباده ای شناخته شوند. محدودیتی در تولید این دسته از پوشش ها وجود ندارد و می توان آنها را در طی فرایندهای شیمیایی به شکل رنگ های پلی استر، اپوکسی پلی استر، پلی یورتان و رزین های مختلف تولید نمود. نکته جالب این است که امکان کنترل ضخامت آنها وجود دارد، به همین علت است که در بازار شاهد نمونه های متنوعی از آنها هستیم.

ویژگی های پوشش های پودری سنباده ای

اغلب رنگ های سنباده ای برای کاربری های مختلف از جمله تولید صنایع چوبی، الکترونیکی، فلزاتی همچون آلومینیوم و حتی کالاهای دکوری بکار گرفته می شوند و ایده آل ترین گزینه برای این مصارف صنعتی به شمار می روند؛ البته این در شرایطی است که پخت رنگ بطور کامل انجام پذیرد و ضخامت آن در حدود 40 الی 50 میکرون باشد. در صنایع مختلف گاها پیش می آید که ظواهر مورد نیاز با استفاده از رنگ های مایع و معمولی قابل ایجاد نباشند؛ به طبع این موضوع دغدغه بزرگی برای تولیدکنندگان محسوب می شد، تا اینکه محصولی جدید تولید و در اختیار عموم قرار گرفت. خاصیت پودری رنگ های سنباده ای مشکل ذکر شده را از میان برداشت و فرصت را در اختیار صنعتگران قرار داد تا محصولاتشان را ارتقا دهند و به قدرت بیشتری به بازارهای هدف ورود پیدا کنند.

پوشش های پودری سنباده ای

 

هدف از تولید این پوشش ها چه بود؟

این محصولات با نام پوشش های طرحدار یا به اصطلاح Texture نیز شناخته می شوند، زیرا خود دارای ظاهری متفاوت هستند؛ استفاده از آنها باعث پوشانده شدن نواقض و عیوب سطح کار می شوند. در ابتدا همین موضوع تنها دلیل و هدف استفاده از آنها بود، اما امروزه با پیشرفت تولیدات این دسته از محصولات و همینطور به وجود آمدن ویژگی های مثبت جدید، استفاده از رنگ پودری سنباده ای افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید  فروش مواد اولیه سنگ برش و سایش

محصولات مورد نظر دارای میزان حلال کمتری نسبت به پوشش های مایع و دیگر رقبای خود دارند، در نتیجه آلودگی بسیار کمتری را نیز به وجود می آورند و از لحاظ ماندگاری نیز از سایرین برتر هستند. پودر سنباده ای مقاومت بالایی در برابر انواع عامل شیمیایی آسیب رسان، شرایط جوی و حتی آسیب و برخوردهای فیزیکی دارد.

کاربردهای پودر سنباده ای در صنایع و کسب و کارها

سنباده زدن برای برای از بین بردن ذرات ساده، خط و خش های ایجاد شده، نواقص تولید و موارد مشابه بسیار ضروری است، اما باید بسیار مراقب بود که در طی فرایند استفاده از سنباده ها مجددا عیبی بر روی سطح ایجاد نشود. برای اطمینان از این مسئله لازم است تا به مواد اولیه درجه یک و مهمتر از آن تجهیزات و ماشین آلات مرتبط دسترسی داشته باشیم. راه حل جایگزین بکارگرفتن پوشش پودر سنباده ای است که نحوه مصرف ساده تری نیز دارد و هزینه های پایینتری را برای مشاغل و کسب و کارها به دنبال می آورد.

پوشش های پودری سنباده ای

پودر سنباده ای می تواند بر روی هر نوع سطحی قرار گیرد و از این بابت هیچگونه محدودیتی شامل آن نمی شود. برای مثال سطوح قطعات الکترونیکی و کامپیوتری را در نظر بگیرید، طبیعی است که سنباده زدن آنها با استفاده از نمونه های نواری و… کاری بسیار حساس، سخت و عملا غیرممکن است، در حالی که می توان این فرایند را به سادگی با بهره مندی از نمونه های پودی پیش برد.

چگونه از پودر سنباده ای استفاده کنیم؟

در وهله اول لازم است بهترین نمونه های آن را تهیه و استفاده نمایید تا در فرایند بکارگیری دچار مشکل نشوید؛ در صورتی که با انواع این محصولات و چگونگی تهیه آنها آشنایی ندارید می توانید بطور رایگان از خدمات مشاوره ای تهران پولیش بهره مندی شوید. تهران پولیش در زمینه عرضه انواع سنباده، محصولات و ادوات پرداختکاری نیز خدمات بی نظیری را به صنعتگران ارائه می نماید که در صورت ارتباط با بخش مشاوره و یا مراجعه به بخش فروشگاه می توانید محصولات موجود را با دسته بندی های مشخص مشاهده و بررسی نمایید. مقالات و آموزش های متنی موجود نیز می توانند شما را در امر خرید بهتر و کارایی بالاتر راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید  خرید و فروش پودر سنباده

ابتدا باید با استفاده از پمپ باد و دستگاه های مشابه پودر سنباده ای را به میزان استاندارد کاربری خود، بر روی محصول ایجاد نمایید، پس از آن است که روند کار بطور جدی آغاز می شود. یک روش معمول این است که تا پخته شدن لایه اول بر روی سطح صبر کنید و سپس نسبت به ایجاد لایه دوم اقدام نمایید. در اصل طبق این روش لایه اول فقط به عنوان یک آغازگر ایجاد می شود لایه دومی نیز برای کار در نظر گرفته می شود تا تکمیل کننده و رفع کننده نواقص باشد.

پوشش های پودری سنباده ای

اطمینان حاصل کنید که لایه اول ایجاد شده عاری از هرگونه آلودگی و خراش باشد، زیرا نقص در این موضوع می تواند مانع نشستن مناسب پودر لایه دوم بر روی سطح شود و آسیب هایی را به وجود آورد. هرگونه گردوغبار، اثر انگشت، روغن و آلودگی مشابه رو از سطح حذف کنید و سپس نسبت به پاشیدن لایه دوم اقدام نمایید.

در صورت عملی بودن، سمباده زدن سبک سطح توصیه می شود. این یک سطح صاف و یک پروفیل قابل توجه برای چسبندگی لایه دوم ایجاد می کند. با استفاده از یک کاغذ سنباده ریز تا متوسط ​​(60 تا 120) یا پد اسکاچ بریت، سطح را با الگوی یکنواخت به آرامی خراش دهید و مراقب باشید که بریدگی های عمیق در فیلم به حداقل برسد. قبل از افزودن لایه دوم پودر روی یک فیلم پودری کاملاً پخته شده، مواد باید از نظر چسبندگی بین لایه‌ای آزمایش شوند. لایه دوم را روی یک پانل یا قطعه آزمایشی بمالید و قبل از اجرای یک قطعه تولیدی از طریق پوشش مجدد، آزمایش چسبندگی را مطابق با ISO 2409 یا ASTM D3359 انجام دهید. اگر چسبندگی بین لایه ای از بین رفت، ممکن است لازم باشد که لایه اول را همانطور که در بالا توضیح داده شد سنباده بزنید یا خراش دهید تا از چسبیدن لایه دوم اطمینان حاصل شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *