جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاربرد سنباده نواری چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که سنباده نواری چه کاربردی دارد. از این رو تصمیم داریم در این مطلب به صورت تخصصی در مورد کاربرد سنباده نواری بپردازیم. با ما همراه باشید.

سنباده نواری که با نام abrasive belt نیز شناخته می شود. قطعات را با سرعت بیش تری پلیسه گیری و پرداخت کاری می نماید. سنباده های نواری نقش مهمی در صنایع مختلف به خصوص در صنعت قطعه سازی ایفا می کنند.

از مهم ترین صنایعی که از سنباده های نواری از آن استفاده می گردد می توان از قطعه سازی خودرو، شیرآلات بهداشتی، دستگیره و یراق آلات، قطعات آلومینیومی و… نام برد.

سنباده های نواری جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ های ساینده کارگاهی به شمار می آیند که سطح تماس زیاد، رنج کامل دانه بندی و تنوع در ذرات از چشمگیر ترین ویژگی آن ها محسوب می شود.

کاربرد سنباده نواری
کاربرد سنباده نواری در صنعت های مختلف

سنباده نواری چیست؟

سنباده های نواری به خانواده ای از محصولات سنباده ای گفته می شود که به شکل یک کمربند و یا یک تسمه دو سر آن ها به یکدیگر چسبیده شده اند. ابعاد این محصول در زمان استفاده از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به همین خاطر اغلب توسط سفارش مشتری تولید و عرضه می گردد.

بیشتر بخوانید  خرید سنباده نواری

جنس سنباده نواری از چیست؟

ذرات سنباده های نواری، به طور معمول از ذرات اکسید آلومینیوم، سیلیکون، زیرکونیوم و سرامیک تشکیل می شود. جنس پارچه سنباده های نواری از انواع پارچه ها گرفته می شود. پارچه های بسیار منعطف که با نام JF نیز شناخته می شوند، یا پارچه های منعطف با نام J، پارچه های کتان با نام X و پارچه های پلی استر با نام Y، جزو پارچه هایی می باشند که در ساخت سنباده های نواری استفاده می گردند.

از چه نوع سنباده نواری استفاده کنیم؟

لازم است پیش از این که استفاده از سنباده های نواری را آغاز کنید، جنس قطعه ای که تصمیم دارید بر روی آن کار کنید اعم از استیل، استنلس، فولاد های سخت کاری شده، آلومینیوم، برنج، سرب، تیتانیوم، چوب، شیشه و… را مشخص نمایید.

به شما توصیه می کنیم که حتما از سطح و کیفیت سطح مورد نظرتان، آگاهی کامل به دست آوردید تا بتوانید زبری سنباده نواری مناسبی را انتخاب کنید.

مراحل تولید تسمه سنباده نواری

در مرحله اول مقدار طول مورد نظر مشتری برش می خورد. در مرحله دوم، لبه ها با دستگاه های ساب زن برداشته می شوند.

پس از آن چسب دو جزیی که به خوبی ترکیب شده است، بر روی لبه ها اسپری می گردد. در مرحله بعد لبه های به کمک نوار PVC در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

مرحله پنجم لبه های چسبانده شده توسط پرس پنوماتیک تحت فشار قرار می گیرند. پس از آن عرض مورد نظر مشتری برش می خورد. حال تمامی بخش ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و بسته بندی می شوند.

بیشتر بخوانید  انتخاب بهترین سنباده برای کار

در زمان خرید سنباده های نوای به چه نکاتی توجه کنیم؟

طول تسمه را در نظر بگیرید.

در زمان سفارش دادن سنباده های نواری، باید حتما طور باز شده سنباده را بر حسب میلی متر به فروشنده و تولید کننده اعلام نمایید.

عرض تمسه را اعلام کنید.

نکته دیگری که باید بدانید، مشخص نمودن عرض تسمه بر حسب میلی متر می باشد. این مورد باید حتما به فروشنده و یا تولید کننده از سوی شما اعلام شود.

نوع اتصالات را تعیین کنید.

توجه داشته باشید که شما باید به عنوان یک مشتری در زمان سفارش سنباده نواری، نوع اتصالات را تعیین نمایید. برای این مسئله می توانید از مشاوران تهران پولیش کمک بگیرید.

کاربرد سنباده نواری
در زمان خرید و کاربرد کاربرد سنباده نواری به این نکات توجه کنید.

گرید یا دانه بندی را مشخص کنید.

شما باید به عنوان مشتری، زبری و یا نرمی مورد نظر خود را با ذکر شماره به تولید کنندگان اعلام نمایید. به طور معمول درجه زبری و نرمی سنباده نواری بر حسب تجربه و آزمون و خطا به دست می آید.

پارچه پشت سنباده نواری را بررسی کنید.

لازم است از جنس پارچه ای برای ساخت سنباده نواری استفاده شده است، مطلع شوید. بهتر است برای خرید انواع مختلف سنباده های نواری، با مشاورین تهران پولیش در تماس باشید.

برای نگهداری از سنباده نواری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمان استفاده از سنباده های نواری بدانید، نگهداری از آن ها پس از خرید می باشد. در ادامه نکاتی را در این باره برای شما آورده ایم که به شما در نگهداری سنباده های نواری کمک خواهد نمود:

  1. در زمان استفاده از سنباده های نواری، مطمئن شوید که نوار سنباده به درستی در جهت خود بر روی دستگاه قرار گرفته باشد.
  2. نوار را در مرکز غلتک و به درستی به روی دستگاه نصب نمایید.
  3. نوار ها را در هر صورت به شکلی تمیز و یکدست نگه دارید تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود.
  4. در صورتی که نوار سنباده کثیف شد، حتما آن را به کمک یک قطعه چوبی که مخصوص تمیز نمودن نوار می باشد، آن را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *