جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لوازمی که در پرداختکاری مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متعدد و متفاوت هستند، به همین خاطر ممکن است بسیاری از افراد با برخی اقلام آنها آشنایی نداشته باشند و نحوه به کار گرفتن آنها را نیز ندانند. این مسئله موجب شده است بسیاری از افراد با سوال کاربرد پودر سنباده پودری چیست روبرو شوند و هیچ اطلاعات دقیق و صحیحی در رابطه با آن نداشته باشند. در واقع پودر سنباده یا سیلیکون کارباید (کاربید) محصولی با کاربری صنعتی است که از مواد ترکیبی شیمیایی تولید می شود، البته در نظر داشته باشید که برخی از مواد معدنی و آلی نیز در ترکیب این محصولات وجود دارند.

منظور از پرداختکاری چیست؟

پرداختکاری امری آشنا در صنایع کوچک و بزرگ است و به نوعی از مهمترین مراحل آماده سازی محصولات به شمار می رود. کمتر کالای صنعتی وجود دارد که در جریان تولید پرداخت را تجربه نکرده باشد، با این اوصاف می توان به اهمیت بسیار بالای این کار پی برد. تعریف پرداختکاری به زبان ساده، از بین بردن اضافات و مشکلات کالاهای تولیدی و صیقل دهی سطح است. حال این کار برای اجناس شیشه ای، آهنی، فلزات غیرآهنی، محصولات چوبی و یا سنگی متفاوت است.

این دسته از کالاهای بیان شده اغلب می بایست اتصالات متناسبی داشته باشند، از طرفی. انتظار می رود کالاهای تولیدی از جنس آهن، سنگ و چوب مقاومت بالایی داشته باشند. رسیدن به این اهداف بدون پرداختکاری مقدور نخواهد بود و به شکست خواهد انجامید.

تاثیر پرداختکاری بر روی ظاهر محصول

به طور قطع دیده اید که محصولات آهنی و سنگی صیقل خورده و شفاف، محصولات چوبی یکدست و محصولات شیشه ای نیز شفاف و زیبا هستند؛ این کار در پی پرداختکاری و سنباده زنی به روش های متفاوت مقدور گردیده است. در برخی از شکل های پرداختکاری، لایه هایی از سطح محصول از بین برده می شود تا هموار و شفافیت به چشم آید، در مواقعی نیز کار کاملا برعکس است، یعنی لایه یا لایه هایی بر روی محصول ایجاد می شوند تا مقاومت آن در برابر آسیب و کارایی نهایی را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید  فروش آنلاین پودر سنباده با قیمت مناسب
کاربرد سنباده پودری چیست؟
کاربرد سنباده پودری در صنعت

کاربرد سنباده پودری چیست؟

یک شیوه معمول پرداختکاری، آبکاری محصولات است که به دو شکل الکتریکی و غیرالکتریکی انجام می شود و به حوضچه، محلول و مواد آند و کاتدی نیازمند است. قطعات مختلف ماشین آلات صنعتی، لوازم اتومبیل، شیرآلات و اتصالات، وسایل آشپزخانه و طیف بسیار گسترده ای از کالاهای فلزی در پی آبکاری آماده عرضه به بازار و فروش به مصرف کننده می شوند.

سنباده پودری علی رغم داشتن ماهیتی پودری، درجه سختی و سایندگی بالایی دارد، به همین خاطر می تواند به سادگی سطح فلزات را خراش داده و تغییرات لازمه را بر روی آنها اعمال نماید. باید در نظر داشت خود سنباده های پودری نیز دارای تقسیم بندی هایی هستند و از نظر رنگ، سختی یا گرید سایندگی، قیمت و کاربرد نسبت به یکدیگر متمایز می باشند.

نحوه پرداختکاری با سنباده پودری چگونه است؟

روش های زیادی برای پرداخت فلزات با استفاده از پودر سنباده وجود دارد، اما دو نمونه از شاخص ترین آنها آبکاری و پرداخت به وسیله گیلانس است. در روش اول پودر سنباده در حوض یا وان های آبکاری ریخته شده و دیگر محلول ها و مواد لازم نیز به آن اضافه می شوند. عملیات آبکاری با پودر سنباده غالبا به منظور ایجاد لایه ای محافظ بر روی فلز انجام می پذیرد و تاثیرگذاری مناسبی نیز در از بین بردن ناهمواری های سطح دارد.

در روش دوم یعنی پرداخت به وسیله گیلانس، پودر سنباده با استفاده از ماده ارزشمند و ضروری دیگری به نام چسب نمد، به نمد و گیلانس متصل می شود. گیلانس های آماده شده در دستگاه های مناسب قرار گرفته و به بهترین شکل عمل پرداختکاری را انجام می دهند. این دو روش از لحاظ کارایی با یکدیگر متفاوت اند و در مراحل گوناگونی انجام می شوند؛ لازم است در نظر داشته باشید که کار با گیلانس ها سرعت بیشتری دارد و راندمان کاری را به مراتب بیش از روش اول افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  انتخاب بهترین سنباده برای کار
کاربرد سنباده پودری چیست؟
نقش گیلانس در پرداختکاری با سنباده

منظور از گیلانس چیست؟

پیش از این گفته شد که گیلانس وسیله ای برای پرداختکاری با استفاده از پودر سنباده است، اما این وسیله ضروری چیست و چه کاربردهایی دارد؟ گیلانس محصولی تولید شده از جنس الیاف مختلف نظیر نمد، نخ، کتان یا جین و.. است و به شکل چند لایه در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شود. ساختار ویژه این محصول باعث می شود عمل پرداختکاری با ظرافت بالا و با ایجاد ناچیزترین آسیب بر روی محصول اصلی صورت پذیرد.

اغلب گیلانس های تولید شده و موجود در بازار ظاهری گرد دارند، زیرا در اکثریت فعالیت های صنعتی، دستگاه های به کار گیرنده گیلانس دارای قالب دایره ای می باشند؛ با این تفاسیر نمونه های دیگری از این محصول نیز قابل تهیه و استفاده می باشند. برای دریافت راهنمایی خرید گیلانس و دسترسی نامحدود به آنها، با کارشناسان ما در تماس باشید.

کاربرد سنباده پودری چیست؟
سنباده پودری در صنعت

تولید پودر سنباده صادراتی

پودر سنباده ترکیبی از چندین مواد مختلف معدنی، شیمیایی و آلی است، به همین علت محدودیت هایی در زمینه تولیدات آن وجود دارد. مهندسین و کارشناسان این عرصه با صرف زمان و هزینه های بسیار اقدام به چینش فرمولاسیون های مختلف می نمایند تا در نهایت کالای مصرفی نهایی تحت عنوان سنباده در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

ایران با توجه به بهره مندی از منابع سرشار و باکیفیت معدنی و شیمیایی توانسته است خود را به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو مواد اولیه پرداختکاری معرفی نماید. پودر سنباده ایرانی کیفیتی بسیار ممتاز داشته و مشتریان زیادی در بازارهای بین المللی دارد. این موضوع دلیلی بر عدم ورود کالاهای خارجی به داخل کشور نیست، بلکه تکمیل کننده تنوع بالای کالاهای موجود است.

تهران پولیش با در دسترس قرار دادن انواع کالاهای باکیفیت ایرانی و خارجی همواره در تلاش است خدمات رضایت بخشی را به صنعتگران عرضه نماید. وجود انواع سنباده پرداختکاری، چسب، نمد، گیلانس و… و عرضه بی واسطه و ارزان قیمت آنها در تهران پولیش، فرصتی بی نظیر را در اختیار عموم مشتریان خرید قرار می دهد تا دادوستد سودبخشی را تجربه نمایند و بر رونق کسب و کارهای خود بیافزایند.

 

2 پاسخ

  1. سلام من سمباده پودری دارم از کره هستش.ما قبلا سنگ صاب درست میکردیم ولی تعییرکار دادیم.با قیمت مناسب و جنس عالی هست یه چند کیسه ای به درد شما میخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *